Niepogodzeni ze światem. Zanalizuj źródła i formy buntu bohaterów literackich odwołując się do wybranych utworów | ||
20/20 | Teza: Bunt jest zjawiskiem złożonym, ma różne przyczyny i przyjmuje różne formy. Ocena opisowa nauczyciela: Praca bardzo dobra. Prezentowane argumenty potwierdzają tok myślenia autora. Utwory dobrane z rozmysłem. Styl wypowiedzi poprawny | |
![]() | ||
Różne kreacje bohatera zbuntowanego w literaturze. Omów zagadnienie analizując wybrane teksty | ||
20/20 | Teza: Próba odnalezienia różnic i cech wspólnych bohaterów zbuntowanych na przykładzie literatury różnych epok. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja bardzo dobra. Autor odnalazł w literaturze najbardziej charakterystyczne obrazy bohaterów zbuntowanych, a zderzenie tych postaci prowadzi do interesujących wniosków. | |
![]() | ||
Buntownicy w literaturze różnych epok i filmie | ||
20/20 | Teza: W historii filmu i literatury możemy odnaleźć różnorodne obrazy buntowników. Wszystkich ich łączy niezgoda na zastaną rzeczywistość, a dzieli forma i źródła buntu. Ocena opisowa nauczyciela: 20 punktów - prezentacja poprawnie skonstruowana. Ciekawy dobór argumentów, rozbudowane wnioski. Na uwagę zasługują starannie dobrane cytaty. | |
![]() | ||
Młodzi gniewni. Czy są światu potrzebni? Rozważania oprzyj na tekstach literackich i zjawiskach kulturowych | ||
20/20 | Teza: Buntownicy zmieniając przestrzeń wokół siebie, zmieniają świat. Są światu bardzo potrzebni. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja bardzo dojrzała. Argumentacja przeprowadzona wzorowo. Zapadające w pamięć wnioski. Brawo. 20 punktów. | |
![]() | ||
Motyw buntu w literaturze. Przedstaw na podstawie postaci Giaura, Cezarego Baryki i Wertera. | ||
20/20 | Teza: Trzech bohaterów – Werter, Giaur i Baryka – daje odmienne ujÅ›cie swojej niezgodzie na otaczajÄ…cÄ… rzeczywistość. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w peÅ‚ni realizuje temat. Poprawna konstrukcja i wnioski. | |
![]() | ||
Bunt jako przykład aktywnej postawy wobec świata. Rozwiń temat na przykładzie wybranych utworów literackich. | ||
20/20 | Teza: „ A ludzie mych wierszy sÅ‚uchajÄ…c powstajÄ… I wilki wychodzÄ… żenujÄ…cÄ… zgrajÄ…...PowoÅ‚aÅ‚ mnie Pan. Na bunt” Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna. W peÅ‚ni realizuje zaÅ‚ożenia. | |
![]() | ||
Bunt i ofiara - świadectwo wrażliwości, konieczność, przejaw szaleństwa. Mój sąd o wybranych bohaterach literackich | ||
20/20 | Teza: Buntownicy są jednymi z nielicznych ludzi, którzy potrafią iść pod wiatr życiowych problemów i uparcie dążyć do postawionych sobie celów, często płacąc za to wysoką cenę. Ocena opisowa nauczyciela: Praca kompletna, ciekawie ukazane argumenty i wnioski. | |
![]() | ||
Bunt i pokora jako sposoby zachowań człowieka wobec Boga. Przedstaw ich literackie ujęcia, odwołując się do wybranych utworów | ||
20/20 | Teza: W literaturze odnajdujemy wiele obrazów zachowań buntowniczych i pokornych względem Boga. Ocena opisowa nauczyciela: Praca konsekwentnie realizuje temat. W pełni poprawna argumentacja. | |
![]() | ||
Niepogodzeni ze światem. Przedstaw wybrane sylwetki bohaterów zbuntowanych i wyobcowanych na podstawie analizy utworów z dwóch epok literackich | ||
20/20 | Teza: W wyniku odmienności bohaterowie niepogodzeni ze światem często są niezrozumiani i odrzucani. Ocena opisowa nauczyciela: Praca oparta jest na epoce romantyzmu i dwudziestolecia międzywojennego. Pokazuje złożoność i różnorodność wykorzystania motywu buntu. | |
![]() | ||
Bunt jako odwieczne pragnienie wolności. Omów na przykładach literackich | ||
20/20 | Teza: Bunt jest naturalną reakcją na próbę ograniczenia lub odebrania wolności. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w ciekawy sposób pokazuje złożoność problemu wolnosci i różne jej aspekty. | |
![]() | ||
Bunt wielkiego indywidualisty. Analizując postawy różnych bohaterów literackich z różnych epok, porównaj portrety buntowników | ||
20/20 | Teza: Losy wielkich indywidualności literackich, które stać było na przeciwstawienie się innym, zamanifestowanie swej niezgody na otaczającą rzeczywistość. Ocena opisowa nauczyciela: Praca pokazuje kilku ciekawych, odmiennych bohaterów, którzy nie bali się powiedzieć - nie. Poprawny plan i bibliografia. | |
![]() | ||
Różne źródła i formy buntu. Omów zagadnienia, poddając analizie odpowiednio wybrane przykłady literackie z dwóch/trzech wybranych epok. Uwzględnij kontekst historyczny i literacki. | ||
20/20 | Teza: Bunt jako jedna z najgwałtowniejszych reakcji na rzeczywistość.
Zaprezentowanie różnych rodzajów buntu, poddając analizie odpowiednio wybrane przykłady literackie z dwóch/trzech wybranych epok literackich.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca wyczerpujÄ…co realizuje temat. Poprawnie dobrane argumenty i czytelnie przedstawione wnioski. | |
![]() | ||
Przedstaw jak postać buntownika jest kreowana w literaturze i innych dziedzinach sztuki | ||
20/20 | Teza: Literatura i sztuka od wieków fascynowały się postaciami buntowników i często przestawiały ich portrety. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w ciekawy sposób realizuje temat. Ukazuje bardzo różnorodne formy buntu. | |
![]() | ||
Bunt młodych w różnych epokach literackich. Omów jego przyczyny i konsekwencje na wybranych przykładach literackich | ||
20/20 | Teza: Przykłady literackie pokazują, że chociaż bunt wynika często ze szlachetnych pobudek, zazwyczaj kończy się klęską bohatera. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja napisana w przystępny sposób, oparta na lekturach z rożnych epok. Konsekwentna argumentacja i wnioski. | |
![]() | ||
Bunt wobec Boga jako postawa bohatera literackiego. Omów na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Istota i sens buntu bohaterów literackich wobec Boga. Ocena opisowa nauczyciela: Dobrze skonstruowana prezentacja, liczne odwołania do literatury, dogłębna analiza problemu. Język i styl wypowiedzi poprawny. | |
![]() | ||
Dlaczego się buntują? Przedstaw literackie portrety bohaterów niepokornych i niepogodzonych ze światem. | ||
19/20 | Teza: Bunt jako podstawa egzystencji wielu bohaterów literackich. Ocena opisowa nauczyciela: Dobrze dobrana bibliografia, ciekawy wybór argumentów. Język i styl wypowiedzi wymaga dopracowania | |
![]() | ||
Aby istnieć, człowiek musi się buntować (A. Camus). Omów źródła i sens buntu na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Bunt jest niezgodą na zastaną rzeczywistość. Tylko jednostki silne, a jednocześnie wrażliwe są zdolne do buntu. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja dojrzała, ciekawe wnioski, rozbudowane argumenty. Język i styl wypowiedzi poprawny. | |
![]() | ||
Czy młodzi buntownicy są światu potrzebni? Omów problem na wybranych przykładach z literatury | ||
19/20 | Teza: Przyczyną buntu bohaterów literackich jest ich sprzeciw na zastaną rzeczywistość. Młodzi buntownicy są światu bardzo potrzebni, gdyż to oni dają sygnał do zmian. Ocena opisowa nauczyciela: Wypowiedź rozbudowana, dogłębna analiza problemu. Można popracować nad ciekawszym wstępem. | |
![]() | ||
Dlaczego się buntują? Omów przyczyny buntu bohaterów literackich | ||
19/20 | Teza: Przyczyn buntu jest tak wiele, jak wielu jest buntowników. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja bardzo dobra. Trafne argumenty, umiejętnie dobrane cytaty, ciekawe podsumowanie | |
![]() | ||
Prometeusz i szatan. Motyw buntu w literaturze różnych epok | ||
19/20 | Teza: Motyw buntu był często wykorzystywany przez pisarzy różnych epok. Ocena opisowa nauczyciela: Praca bardzo obszerna. Szczegółowo omawia poszczególne utwory. Bogata bibliografia. | |
![]() | ||
Literackie sposoby kreowania bohaterów zbuntowanych. Omów na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Portrety bohaterów zbuntowanych, których sprzeciw miał głębsze znaczenie. Ocena opisowa nauczyciela: Praca przejrzysta, ciekawa literatura przedmiotu. Płynny język wypowiedzi. | |
![]() | ||
Różne źródła buntu w literaturze romantycznej | ||
19/20 | Teza: Romantyczny bunt miał wiele źródeł i wiele różnorodnych konsekwencji. Ocena opisowa nauczyciela: Praca obszernie ukazuje różne źródła buntu w literaturze romantycznej. Poprawny konspekt pracy. | |
![]() | ||
Bunt jako forma sprzeciwu na panującą rzeczywistość, omów na przykładach. | ||
19/20 | Teza: Bohaterowie, którzy mieli odwagę zbuntować się przeciwko otaczającej ich rzeczywistości. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w zwięzły i logiczny sposób ukazuje wybrane przykłady buntowników. | |
![]() | ||
Przedstaw różne formy manifestacji buntu romantycznego w wybranych utworach | ||
19/20 | Teza: Poszczególni bohaterowie romantyczni buntowali się przeciw Bogu, światu, uczuciom, zaborcy czy niesprawiedliwości zastanej rzeczywistości. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja przedstawia różne rodzaje romantycznego buntu. | |
![]() | ||
Niepogodzeni ze światem. Przedstaw literackie portrety bohaterów zbuntowanych i wyobcowanych | ||
18/20 | Teza: Buntownik jako silny indywidualista. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja poprawna. Szczegółowo opisane losy wybranych buntowników uzupełniają ciekawe cytaty. | |
![]() | ||
Buntownik z wyboru. Różne kreacje bohatera zbuntowanego w literaturze różnych epok | ||
18/20 | Teza: Buntownik, który walczy w słusznej sprawie, jest zawsze zwycięzcą. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja dobra. Koncepcja pracy przemyślana. Na uwagę zasługuje duża liczba trafnych cytatów. | |
![]() | ||
Na wybranych przykładach literackich przedstaw problem konfliktu pokoleń | ||
18/20 | Teza: Bunt sprzyja toczeniu nieustannej wojny miedzy młodością i starością, ale to także prowadzi do rozwoju i postępu ludzkości. Ocena opisowa nauczyciela: Poprawna i przejrzysta praca. Dobrze dobrana literatura przedmiotu i podmiotu. | |
![]() | ||
Bohater cierpiący, zbuntowany, niezgadzający się na otaczający go świat. Przedstaw temat na wybranych przykładach literackich. | ||
18/20 | Teza: Bohater cierpiący, zbuntowany i niezgadzający się na otaczający świat jest zdeterminowany, a pomimo tego, nie zawsze wygrywa. Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna, dobrze skonstruowana. Momentami można popracować nad stylem, pogłębić zawarte argumenty. | |
![]() | ||
Bohater zbuntowany. Przedstaw i porównaj literackie portrety bohaterów zbuntowanych i wyobcowanych odwołując się do wybranych przykładów z literatury | ||
17/20 | Teza: Bunt jest jednym z ważniejszych motywów w literaturze. Można odnaleźć wiele cech wspólnych niepogodzonych ze światem bohaterów literackich. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja poprawna. Dobra analiza wybranych postaci literackich, udana próba porównania ich najważniejszych cech. Język wypowiedzi wymaga wygładzenia. | |
![]() | ||
Bunt jako wyraz aktywnej postawy wobec świata. Przedstaw na wybranych przykładach literackie portrety bohaterów zbuntowanych i wyalienowanych | ||
17/20 | Teza: Bunt wynika z potrzeby zmiany, udoskonalenia siebie i świata. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja poprawna, dobry dobór argumentów. Pogłębienia wymaga jedynie zakończenie. | |
![]() | ||