Mieszkanki salonów i wiejskich chat. Zaprezentuj literackie portrety kobiet w wybranych utworach | ||
20/20 | Teza: Literatura udowadnia, że zarówno salonowe damy, jak i niewiasty pochodzące z gminu są niewyczerpaną skarbnicą kobiecych portretów.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca przejrzysta i zwięzła. Napisana poprawnym językiem. | |
![]() | ||
Uwodzicielskie kobiety w literaturze i sztuce. Omów zagadnienie na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Kobiety uwodzą mężczyzn na wiele sposobów, gdyż każdy podatny jest na inne bodźce oraz zachowania. Ocena opisowa nauczyciela: Praca precyzyjna, przemyślana i odpowiednio skomponowana. Zawiera bogatą bibliografię. | |
![]() | ||
Sposób przedstawiania kobiecego piękna w różnych epokach. Porównaj na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Sposoby przedstawiania kobiecego piękna są różnorodne. W dużej mierze zależy to od poglądów ludzi danej epoki.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca bogata w przykłady z literatury i sztuki. Przemyślana i dojrzała. | |
![]() | ||
Emancypacja kobiet na przestrzeni wieków. Przedstaw problem odwołując się do wybranych lektur | ||
20/20 | Teza: Różnorodność portretów i ról kobiet na przestrzeni epok.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca świadczy o samodzielnym myśleniu autorki. Ciekawy dobór lektur. | |
![]() | ||
Omów różne wizerunki kobiet na przykładzie wybranych utworów literackich | ||
20/20 | Teza: Literatura prezentuje szeroką i różnorodną gamę kobiecych portretów. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. Właściwie dobrane przykłady. Przejrzysta treść. | |
![]() | ||
Kobieta piękna, władcza, zdradziecka, zależna od mężczyzny, próżna – przedstaw sposoby kreowania postaci kobiecych na podstawie analizy utworów różnych epok | ||
20/20 | Teza: Kobiety są od wieków obiektem uwielbienia, marzeniami mężczyzn bez względu na to, jakie mają cechy.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca we właściwy sposób realizuje temat. Ukazuje najbardziej popularne wizerunki kobiet. Plan i bibliografia bez zarzutu. | |
![]() | ||
Kobiety - fascynujące czy irytujące? Omów temat na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Kobieta jako jeden z podstawowych lejtmotywów literatury światowej, przedstawiana w różnych ujęciach: jako matka, żona, córka, czy kochanka. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. Ciekawe przykłady, prawidłowe wnioski. | |
![]() | ||
Kreacje kobiet w epoce pozytywizmu, a postulat emancypacji | ||
20/20 | Teza: Emancypacja dla wielu kobiet w epoce pozytywizmu okazała się społeczno-ekonomiczną koniecznością. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. Ukazuje kilka portretów kobiet. Bogata literatura przedmiotu. | |
![]() | ||
Bohaterki literackie okresu Młodej Polski. Scharakteryzuj wizerunek kobiet tej epoki na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Młodopolskie bohaterki literackie cechuje bogata osobowość i skomplikowana psychika. Ocena opisowa nauczyciela: Praca odpowiada tezie i tematowi. Poprawne przedstawienie poszczególnych bohaterek. Właściwe wnioski. | |
![]() | ||
Postacie kobiece i ich rola w utworach romantyków i pozytywistów. Przedstaw zagadnienie na wybranych utworach | ||
20/20 | Teza: W romantyzmie i pozytywizmie rola kobiet w literaturze często bywała kluczowa. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. Poszczególne elementy spięte w logiczną całość. Poprawny język wypowiedzi. | |
![]() | ||
Femme fatale w literaturze różnych epok. Przedstaw na przykładzie różnych utworów | ||
20/20 | Teza: Motyw kobiety fatalnej towarzyszy literaturze od wieków. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w 100% realizuje temat. Lekki styl i logiczna konsekwencja. | |
![]() | ||
Obraz kobiety w literaturze tworzonej przez kobiety. Omów problem na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: W różnych okresach kobiety tworzyły odmienne i złożone literackie bohaterki. Ocena opisowa nauczyciela: Praca zwięzła, spójna. Ciekawe argumenty i sposób ukazania poszczególnych kobiecych postaci. | |
![]() | ||
Kobiecość jako przywilej lub przekleństwo. Rozważ w odniesieniu do tekstów literackich wybranej epoki | ||
20/20 | Teza: Czy warto było być kobieta w epoce pozytywizmu? Ocena opisowa nauczyciela: Praca samodzielna wykorzystująca bogate i nietuzinkowe lektury. | |
![]() | ||
Od anioła do femme fatale. Scharakteryzuj kreacje bohaterek w wybranych utworach literackich różnych epok | ||
20/20 | Teza: Analizowanie wizerunków kobiecych w literaturze może być pasjonujące. Ocena opisowa nauczyciela: Praca zawiera ciekawe kreacje bohaterek. poprawny plan i bibliografia. | |
![]() | ||
Afrodyta - Wenus. Motyw mitycznej bogini piękności w literaturze i sztuce | ||
20/20 | Teza: Kult Afrodyty - Wenus przetrwał stulecia, o czym świadczą liczne dzieła sztuki i literatury. Ocena opisowa nauczyciela: Praca zgrabnie napisana, oparta na ciekawych przykładach. | |
![]() | ||
Porównaj kreacje postaci kobiecych w literaturze romantyzmu, pozytywizmu i Młodej Polski, analizując wybrane przykłady | ||
20/20 | Teza: Obraz postaci kobiecych w wybranych epokach. Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana. Dobra kompozycja i język wypowiedzi. | |
![]() | ||
Kobieta anioł, kobieta demon. Rozpatrz na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: W każdej kobiecie występuje pierwiastek zarówno anielski, jak i demoniczny, dlatego właśnie są one tak intrygujące. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja poprawna, ciekawie sformułowany problem i wnioski. | |
![]() | ||
Tragiczny wpływ kobiet na bohaterów literackich. Omów na wybranych przykładach. | ||
20/20 | Teza: Przedstawienie tragicznego wpływu kobiet na wybranych bohaterów literackich. Ocena opisowa nauczyciela: Praca szczegółowo i wnikliwie analizuje temat. | |
![]() | ||
Kobieta błogosławieństwem lub przekleństwem dla mężczyzny. Omów temat na wybranych utworach z różnych epok. | ||
20/20 | Teza: Kobieta może być równocześnie błogosławieństwem i przekleństwem dla mężczyzny – „jest bramą piekieł” lub „balsamem dla duszy”. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w zwięzły sposób ukazuje temat. Logicznie przeprowadzona argumentacja. | |
![]() | ||
Uwielbiana, pożądana, znienawidzona. Porównaj różne wizerunki kobiet ukazane w literaturze różnych epok. | ||
20/20 | Teza: Literatura polska i światowa na przełomie wieków stworzyła wiele ponadczasowych kreacji kobiecych, których postaci budziły zachwyt, pożądanie, miłość lub nienawiść. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. | |
![]() | ||
Przedstaw, porównaj i oceń portrety kobiet znane ci z literatury XIX wieku | ||
20/20 | Teza: Literatura dziewiętnastowieczna uwieczniła wiele różnorodnych i niepowtarzalnych portretów kobiecych.
Ocena opisowa nauczyciela: Ciekawa praca, oparta na czterech lekturach z XIX wieku. | |
![]() | ||
Przedstaw, porównaj i oceń portrety kobiet znane ci z polskiej literatury XIX wieku | ||
20/20 | Teza: W każdej epoce odnajdziemy cały wachlarz kobiecych postaci. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. | |
![]() | ||
Kobieta w malarstwie i literaturze. Omów na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Wizerunek kobiety idealnej wciąż ulega metamorfozom. Ocena opisowa nauczyciela: Praca nietuzinkowa, oparta na ciekawych przykładach - pokazuje ewolucję wizerunku kobiety. | |
![]() | ||
Obraz kobiet w XIX i XX wieku w literaturze | ||
20/20 | Teza: Wizerunki bohaterek literackich w pisarstwie XIX i XX wieku były niesłychanie złożone. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja poprawna ukazuje bardzo różnorodne wizerunki kobiet. | |
![]() | ||
Omów i porównaj miejsce kobiety w społeczeństwie na podstawie literatury XIX i XX wieku | ||
20/20 | Teza: W pisarstwie XIX i XX wieku możemy dostrzec istotne zmiany w postrzeganiu społecznej roli kobiet. Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana - dojrzałe i celne wnioski. | |
![]() | ||
Kobieta anioł, kobieta demon - jako źródło inspiracji w literaturze. Rozważ na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Motyw kobiety-demona i kobiety-anioła ponadczasowym źródłem artystycznych inspiracji. Ocena opisowa nauczyciela: Wyczerpująca prezentacja napisana poprawnym, potoczystym stylem. | |
![]() | ||
Różne oblicza kobiet ukazane w literaturze polskiej i innych dziedzinach sztuki XIX i XX wieku | ||
20/20 | Teza: Niezależnie od dziedziny sztuki, działa polskie ukazują nietuzinkowe portrety kobiece. Ocena opisowa nauczyciela: Praca ciekawa oparta na literaturze, malarstwie, filmie i piosence. | |
![]() | ||
Anioł czy femme fatale. Obraz kobiety w literaturze polskiej. Omów zagadnienie, odwołując się do wybranych przykładów | ||
20/20 | Teza: Na przestrzeni wieków artyści ukazują anielską i demoniczną stronę kobiecej natury. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja bardzo szeroko i szczegółowo opisuje wizerunki poszczególnych kobiet. | |
![]() | ||
Przyczyny i skutki niemoralnych decyzji kobiet. Omów zagadnienie w oparciu o przykłady z różnych epok | ||
20/20 | Teza: Kobiety kroczące drogą niesprawiedliwości lub występku są niezwykle ciekawymi postaciami literackimi. Ocena opisowa nauczyciela: Praca dojrzała, ciekawa, świadcząca o dobrym obyciu literackim. | |
![]() | ||
Zinterpretuj portrety niezwykłych kobiet - bohaterek literatury polskiej na wybranych przykładach z różnych epok. | ||
20/20 | Teza: Przedstawienie niezwykłych portretów kobiet - bohaterek literatury polskiej na wybranych przykładach z różnych epok. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja w pełni poprawna opisująca kilka kobiecych kreacji charakterystycznych dla polskiej literatury. | |
![]() | ||
Kobiecość jako temat liryki. Przedstaw zagadnienie, odwołując się do utworów poetek XIX i XX wieku | ||
20/20 | Teza: Dzięki piszącym kobietom dokonała się zmiana w sposobie postrzegania kobiety. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja bogata w literackie przykłady. Przejrzysta kompozycja i wnioski potwierdzające tezę. | |
![]() | ||
Matka, żona, kochanka. Różne obrazy kobiet w literaturze Omów na wybranych przykładach. | ||
20/20 | Teza: Co determinuje ogromną różnorodność jej zachowań? Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja ciekawa, ukazuje różnorodność kobiecych literackich kreacji. | |
![]() | ||
Grzeszne i grzeczne kobiety w literaturze i sztuce różnych epok | ||
19/20 | Teza: Kobiety są krańcowe: o wiele lepsze albo o wiele gorsze niż mężczyźni.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca ciekawa, zwięzła, napisana lekkim piórem. W pełni realizuje założenia tematu. | |
![]() | ||
Femme fatale w literaturze i sztuce. Przedstaw wizerunki kobiet fatalnych na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Chociaż wizerunek kobiety fatalnej odnajdujemy już w biblii, to największą fascynację tym motywem obserwujemy w wieku XIX i XX.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana i przejrzysta. Poprawny język. | |
![]() | ||
Motyw żony w literaturze. Omów na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Kreacje żon w literaturze są niejednoznaczne - niektóre podtrzymują archetypy, natomiast inne łamią społeczne stereotypy.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana i przejrzysta. Bogata treść i bibliografia. | |
![]() | ||
Kobiety jako źródło nieszczęścia. Przedstaw na wybranych przykładach literackich | ||
19/20 | Teza: Literatura dostarcza nam wiele przykładów kobiet sprowadzających najczęściej na mężczyzn nieszczęście - od czasów mitologii po współczesność.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana, oparta na bogatej bibliografii. Dobry styl i interesujące wnioski. | |
![]() | ||
Wizerunek złych kobiet w literaturze i sztuce. Przedstaw na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Literatów, malarzy i filmowców zawsze inspirowały kobiety niepokorne i złe, dlatego w sztuce odnajdujemy wiele wizerunków kobiet fatalnych.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca oryginalna, oparta na niebanalnych przykładach. Zaznaczona jest indywidualność i własne przemyślenia autora. | |
![]() | ||
Wizerunek kobiety w literaturze. Zanalizuj temat, odwołując się do utworów krajowych i zagranicznych | ||
19/20 | Teza: Kobieta i kobiecość to temat, który od zawsze pasjonował wielu artystów, dla wielu z nich kobieta była inspiracją do stworzenia dzieła.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje założenia tematu. Dobrze dobrana literatura i poprawnie sporządzony plan prezentacji. | |
![]() | ||
Portrety kobiet w literaturze polskiej i światowej. Przedstaw na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Galeria portretów literackich kobiet jest niezwykle bogata, lecz mimo licznych rozbieżności można wyróżnić pewne wizerunki kobiet jakie zapisały się w literaturze na przestrzeni epok.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca bardzo dobrze skomponowana. Barwny i płynny język. W pełni zrealizowany temat prezentacji. | |
![]() | ||
Różne koncepcje kobiecego piękna w literaturze i sztuce. Omów na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Od starożytności aż do czasów współczesnych obraz kobiety zmieniał się i przekształcał wraz z panującymi w danej epoce wyobrażeniami i inspiracjami.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca odwołuje się do licznych lektur i dziel sztuki. Sprawny język, bogata prezentacja. | |
![]() | ||
Postać uwodzicielskiej kobiety w literaturze. Przedstaw na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Funkcjonowanie motywu uwodzicielki w literaturze.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna, napisana płynnym stylem, przemyślana. | |
![]() | ||
Portret kobiety w różnych epokach. Przedstaw w oparciu o przykłady z literatury i sztuki | ||
19/20 | Teza: Kobieta na piedestale w kolejnych epokach, w każdej z dziedzin literatury sztuki czy malarstwa.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca obszerna. Zawiera wiele przykładów. Poprawny styl i język. | |
![]() | ||
Postacie kobiece w literaturze i sztuce. Porównaj wybrane bohaterki z różnych epok | ||
19/20 | Teza: Wiele bohaterek literatury, dzieł plastycznych i filmowych to postaci interesujące i ważne, wartościowe, czy też po prostu ciekawie ukazane.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca przejrzysta, poprawnie skonstruowana. Dobry styl wypowiedzi. | |
![]() | ||
Wizerunek kobiety w literaturze i sztuce. Na wybranych przykładach przedstaw zagadnienie | ||
19/20 | Teza: Każdy artysta postrzega kobietę inaczej i dodaje jej inny, przez siebie zauważony walor, a niekiedy ukazuje jej wady.
Ocena opisowa nauczyciela: Poprawna i przemyślana praca. Logiczne argumenty i dobry język. | |
![]() | ||
Kobieta w literaturze i malarstwie. Przedstaw różne wizerunki, opierając się na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Głównym czynnikiem determinującym życie kobiety jest stopień jej niezależności. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja w pełni poprawna. | |
![]() | ||
Literackie wizerunki kobiet. Omów zagadnienie na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Najciekawszy jest wizerunek kobiet złożonych, których natura obfituje w rażące sprzeczności i na ich przykładzie możemy podziwiać fascynujące oblicza kobiecej psychiki.
Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja standardowa. Przedstawia temat w pełni i dość zwięźle. Poprawny język. | |
![]() | ||
Zmiana wizerunku kobiety na przestrzeni wieków. Przedstaw odwołując się do literatury i sztuki | ||
19/20 | Teza: W każdej epoce istniały muzy, które popychały poetów do tworzenia dzieł uwielbienia i zachwytu, malarzy do kreślenia portretów i aktów. Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana. W pełni ukazuje zmianę postrzegania kobiety na przestrzeni wieków. Poprawny język. | |
![]() | ||
Świat kobiecych wartości. Przedstaw problem, odwołując się do wybranych utworów literackich | ||
19/20 | Teza: Dwoistość charakterów kobiet oraz ich świat wartości na podstawie wybranych utworów pozytywistycznych i dwudziestolecia międzywojennego. Ocena opisowa nauczyciela: Praca logiczna i przemyślana. Poszczególne argumenty przedstawiono przejrzyście. Poprawny język. | |
![]() | ||
Wizerunek kobiety w romantyzmie. Przedstaw, odwołując się do wybranych lektur | ||
19/20 | Teza: Postacie kobiece w epoce romantyzmu były często eksponowane. Ocena opisowa nauczyciela: Praca bogata w treści. W pełni odpowiada tematowi. Poprawny styl wypowiedzi. | |
![]() | ||
Portret kobiety w literaturze polskiej. Przedstaw zagadnienie,odwołując się do wybranych przykładów | ||
19/20 | Teza: Zjawiskowość kobiecej natury nie uszła uwadze polskim pisarzom i poetom.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni poprawna. Na kilku przykładach prezentuje portret kobiety w utworach literackich. Poprawny konspekt prezentacji. | |
![]() | ||
Kobieta matka, kobieta fatalna, kobieta bogini. Omów motywy na wybranych przykładach literackich | ||
19/20 | Teza: W literaturze zostały utrwalone między innymi wizerunki bogini, matki, kobiety fatalnej. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. Różnorodne tematy, ciekawe przemyślenia. | |
![]() | ||
Portrety kobiet w literaturze polskiej i obcej. Przedstaw na wybranych przykładach. | ||
19/20 | Teza: Kobiety jako obiekt uwielbienia, westchnień, pożądania i zazdrości.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca typowa. Oparta na powszechnie znanych lekturach. | |
![]() | ||
Wizerunek ukochanej kobiety w romantycznej literaturze i epistolografii | ||
19/20 | Teza: Kobieta jako inspiracja twórczości poetyckiej, źródło natchnienia oraz przyczyna nieszczęść i zawodów miłosnych; przedstawiana głównie jako kochanka, matka, żona, jest obiektem uwielbienia, pożądania i zazdrości. Ocena opisowa nauczyciela: Praca zwięzła, konkretna i na temat. Można by więcej uwagi poświęcić epistolografii. | |
![]() | ||
Muza, żona, kochanka, matka. Różne sposoby kreowania postaci kobiet w literaturze. Omów ten problem na wybranych przez siebie przykładach dzieł literackich z różnych epok | ||
19/20 | Teza: Kobiety - bohaterki literatury - potrafią być jednocześnie różne i podobne. Ocena opisowa nauczyciela: Praca bogata w przykłady, ukazuje jak różnorodne mogą być kobiety na przestrzeni epok. | |
![]() | ||
Postacie kobiet w mitologii i Biblii. omów ich rolę i sposoby portretowania w wybranych utworach | ||
19/20 | Teza: Obydwa antyczne źródła kreują niepowtarzalne, często archetypiczne postaci kobiet. Ocena opisowa nauczyciela: Praca szeroko traktuje temat. Ukazuje kilka najbardziej archetypicznych wizerunków kobiet. | |
![]() | ||
Postać kobiety fatalnej w literaturze polskiego pozytywizmu, Młodej Polski i dwudziestolecia międzywojennego | ||
19/20 | Teza: Femme fatale polskiej literatury mają zgubny wpływ na mężczyzn i determinują ich losy. Ocena opisowa nauczyciela: Praca świadczy o indywidualnym podejściu do tematu - wnioski. Poprawne argumenty i przedstawione ciekawie postacie. | |
![]() | ||
Ewa nie tylko kusicielka. Przedstaw różne kreacje kobiet w literaturze | ||
19/20 | Teza: Literacki wizerunek zmieniał się od czasów ukazania biblijnej Ewy i zmienia się po dzień dzisiejszy. Ocena opisowa nauczyciela: Praca ukazuje kilka wybranych wizerunków kobiet. | |
![]() | ||
Przedstaw różne portrety Polek na wybranych przykładach literackich. Zanalizuj wybrane utwory | ||
19/20 | Teza: Kreacje kobiet-Polek odnajdziemy w wielu epokach polskiej literatury. Ocena opisowa nauczyciela: Praca ukazuje ciekawe wizerunki kobiet. | |
![]() | ||
Kobieta błogosławieństwem czy przekleństwem dla mężczyzny. Rozważ problem, analizując na wybranych przykładach różnych epok | ||
19/20 | Teza: Różny wpływ płci pięknej na męskich przedstawicieli w literaturze. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. | |
![]() | ||
Motyw kobiety - muzy, natchnienia w sztuce i literaturze | ||
19/20 | Teza: Portrety kobiet, które dzięki swojej wyjątkowości zostały uwiecznione przez pisarzy i malarzy. Ocena opisowa nauczyciela: Ciekawa praca pokazująca różnorodność ujęcia tematu. | |
![]() | ||
Scharakteryzuj kobietę, jej życie i pragnienia, odwołując się do wybranych postaci literackich | ||
19/20 | Teza: Złożoność kobiecych wizerunków w pisarstwie XIX i XX wieku. Ocena opisowa nauczyciela: Zwięzła praca opisująca trzy typy kobiece z literatury XIX i XX wieku. | |
![]() | ||
Femme fatale. Kobieta fatalna w literaturze i sztuce | ||
19/20 | Teza: Rola femme fatale zostaje narzucona kobiecie przez samą ofiarę – mężczyznę. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja ciekawa, ukazująca spojrzenie na femme fatale z dwóch odmiennych perspektyw. | |
![]() | ||
Motyw ciała kobiecego w literaturze i sztuce modernizmu | ||
18/20 | Teza: W literaturze i malarstwie ciało kobiece zostało było przedstawiane różnorodnie.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca przejrzysta i bogata w przykłady. Dobrze przedstawiony problem i wnioski. | |
![]() | ||
Kreacje kobiet w literaturze polskiej i obcej. Omów, odwołując się do przykładów z różnych epok | ||
18/20 | Teza: Zarówno w polskiej, jak i obcej literaturze możemy dostrzec różnorodne portrety kobiet.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna. Zawiera odpowiednio dobraną literaturę. | |
![]() | ||
Kobieta jako literacka bohaterka. Przedstaw na wybranych przykładach z różnych epok | ||
18/20 | Teza: Kobieta uważana za uosobienie piękna, wdzięku i wrażliwości, stała się wdzięcznym tematem dzieł literackich.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna. Kolejne argumenty ułożone zostały w logiczna całość. | |
![]() | ||
Kobieta demon, kobieta wamp, kobieta fatalna. Omów na przykładzie wybranych tekstów literackich | ||
18/20 | Teza: Tajemniczość, piękno, zagadkowość, niedostępność kobiety fatalnej niszczy mężczyzn i jednocześnie jest źródłem fascynacji literackich na przestrzeni wieków.
Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja napisana lekkim piórem. Poprawny język i styl wypowiedzi. Zwięzłość i logika argumentacji. | |
![]() | ||
Przykłady zmiennych i tajemniczych kobiet w literaturze. Przedstaw, odwołując się do znanych ci utworów | ||
18/20 | Teza: W literaturze możemy spotkać się z połączeniem portretów kobiety złej i dobrej.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna. W przejrzysty sposób ukazuje wizerunki trzech kobiet w literaturze. | |
![]() | ||
Wizerunek kobiety w Biblii. Scharakteryzuj i porównaj różne bohaterki historii z Nowego i Starego Testamentu | ||
18/20 | Teza: W Biblii możemy odnaleźć zarówno pozytywne jak i negatywne wizerunki kobiet. Ocena opisowa nauczyciela: Praca ciekawa. Zawiera zaskakujące wnioski. Oryginalne podejscie do tematu. | |
![]() | ||
Funkcje kobiet w literaturze Młodej Polski i dwudziestolecia międzywojennego. Przeanalizuj, opierając się na wybranych utworach | ||
18/20 | Teza: Kreacje i funkcje bohaterek kobiecych okresu Młodej Polski i dwudziestolecia międzywojennego były zróżnicowane.
Ocena opisowa nauczyciela: Poprawna praca. Napisana dobrym językiem, przejrzyste argumenty. | |
![]() | ||
Inspirujące i irytujące kobiety. Przedstaw ich wizerunki, opierając się na literaturze i własnych przemyśleniach. | ||
18/20 | Teza: Od stuleci kobiety stanowią źródło natchnienia dla artystów, głównie mężczyzn.
Ocena opisowa nauczyciela: Trafny dobór cytatów. Praca przemyślana i ciekawa. Poprawny styl. | |
![]() | ||
Bogactwo wizerunków kobiet w literaturze, różnorodność ich osobowości i barwność postaci | ||
18/20 | Teza: Literatura bez kobiet byłaby uboższa, są one tak różnorodne i występują w tak niezwykłych rolach, że trudno tę wielość portretów ogarnąć.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca zgrabna, napisana płynnym językiem. Dobrze dobrana literatura. Zwięzłe argumenty. | |
![]() | ||
Porównaj utrwalone w literaturze archetypy bohaterek, odwołując się do wybranych tekstów kultury romantycznej i młodopolskiej | ||
18/20 | Teza: Zjawiskowość kobiecej natury nie uszła uwadze artystom – malarzom, muzykom, pisarzom, poetom, którzy przez kolejne wieki i epoki, próbowali doścignąć i poznać w pełni kobietę, ulegając jej wpływom.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni poprawna. Właściwie dobrana literatura i argumenty. | |
![]() | ||
Na podstawie wybranych wierszy współczesnej poetki przedstaw portret kobiety naszych czasów | ||
18/20 | Teza: Agnieszka Osiecka w swojej twórczości literackiej, pokazała nie tylko swoje oblicze, ale obraz wszystkich współczesnych Polek.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca pomysłowa. Ciekawe przykłady z twórczości Osieckiej. | |
![]() | ||
Wpływ kobiet na wybory bohaterów literackich. Omów na wybranych przykładach z różnych epok literackich | ||
18/20 | Teza: Kobiety w literaturze często wywierały zgubny wpływ na mężczyznę. Ocena opisowa nauczyciela: Motyw kobiety przedstawiony w ciekawy sposób. Poprawny język i styl. | |
![]() | ||
Porównaj sposoby kreowania portretów kobiet w literaturze i malarstwie na podstawie analizy wybranych przykładów | ||
18/20 | Teza: W literaturze i malarstwie możemy odnaleźć bardzo wiele portretów kobiet. Ocena opisowa nauczyciela: Praca zwięzła, konkretna. | |
![]() | ||
Julia Capuletti jako ponadczasowa bohaterka w literaturze i sztuce. Omów temat na podstawie wybranych dzieł literackich oraz tekstów kultury | ||
17/20 | Teza: Julia Capuletti jest bohaterką do której odwołują się artyści po dzień dzisiejszy.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca oryginalna. Ukazuje nawiązania do postaci Julii w literaturze, filmie i musicalu. | |
![]() | ||
Kobieta w renesansie. Przedstaw na wybranych przykładach z literatury i sztuki | ||
17/20 | Teza: Kobiety traktowane są nie tylko jako przedmiot westchnień i miłości zmysłowej, ale także jako symbol niezwykłej harmonii, cnoty i piękna, co inspiruje artystów na całym świecie do dziś.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca dobra, choć powierzchowna. Zbyt mało rozbudowane argumenty. | |
![]() | ||
Motyw kobiety w literaturze. Przedstaw jego funkcjonowanie w wybranych dziełach | ||
17/20 | Teza: Obraz kobiety jako temat poruszany przez wielu artystów we wszystkich epokach literackich. Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna. W pełni realizuje temat. | |
![]() | ||
Przedstaw różnorodne sposoby ujęcia motywu kobiety, odwołując się do wybranych utworów | ||
17/20 | Teza: Motyw kobiety jest szeroko rozpowszechniony w literaturze. Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna. Bardzo zwięzła. Drobne usterki językowe. | |
![]() | ||
Kobieto! Puchu marny... Zaprezentuj najciekawsze Twoim zdaniem portrety kobiet w literaturze | ||
17/20 | Teza: W literaturze możemy odnaleźć bardzo wiele portretów kobiet. Są one opisywane jako dzielne bohaterki, pełne poświęcenia i odwagi, ale także jako puste, naiwne lekkomyślne trzpiotki. W swojej pracy chciałbym/chciałabym przedstawić portrety ko Ocena opisowa nauczyciela: Praca zwarta. Skrótowo ukazuje kilka portretów oryginalnych kobiet. Napisana na przeciętnym poziomie. | |
![]() | ||