Pogotowie maturalne: Motywy literackie - Motyw miłości romantycznej


Motyw miłości romantycznej - opracowania



Romantyczna nieszczęśliwa miłość i jej konsekwencje w życiu twórców i bohaterów literackich

Ocena:
20/20
Teza: Wpływ miłości możemy obserwować nie tylko w kreacji bohaterów literackich, ale także w życiu prywatnym ich twórców.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni odzwierciedla temat. Ukazana jest zarówno biografia autorów, jak i przeżycia bohaterów. Poprawny konspekt.

Najsłynniejsze pary miłosne w literaturze i filmie. Omów ich kreacje na wybranych przykładach literackich i filmowych

Ocena:
20/20
Teza: Najciekawsze sposoby kreacji literackich par miłosnych – bohaterów lektur i szklanego ekranu.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca obszerna, w pełni realizuje temat.

Motyw nieszczęśliwej miłości w epoce romantyzmu. Przeanalizuj temat, odwołując się do wybranych utworów

Ocena:
20/20
Teza: W romantyzmie miłość jest uczuciem tragicznym, ponieważ nie może się spełnić na ziemi.

Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja dojrzała, dobrze dobrane przykłady literackie.

Miłość romantyczna a miłość pozytywistyczna. Porównaj dwa modele opisu uczucia na wybranych przykładach z literatury epok

Ocena:
20/20
Teza: Romantyzm i pozytywizm to epoki, które realizują dwa różne modele miłości.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje tezę i odpowiada kryteriom oceny prezentacji maturalnej.

Motyw miłości romantycznej w literaturze

Ocena:
19/20
Teza: Miłość jest jednym z ważniejszych tematów literatury romantycznej. Według romantyków jest związkiem dusz, nie ciał. W romantyzmie jest uczuciem tragicznym, które nie może się spełnić na ziemi.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana, napisana dojrzałym językiem. Autor w pełni uzasadnił postawioną tezę.

Miłość sentymentalna i romantyczna. Przedstaw podobieństwa i różnice na przykładzie wybranych lektur

Ocena:
19/20
Teza: Sposoby opisu doznań miłosnych sentymentalistów i romantyków różnią się znacząco, choć dotyczą tych samych uczuć.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca w ciekawy sposób zestawia ze sobą dwa sposoby myślenia o miłości. Poprawny język i konspekt.

Od uwielbienia do wzgardy. Omów motyw miłości romantycznej, odwołując się do wybranych utworów literackich

Ocena:
19/20
Teza: „Miłość nie jedno ma imię” głosi stare polskie powiedzenie. Potrafi wynieść go na szczyt, obdarzyć pełnią szczęścia, ale może także rzucić w najgłębszą przepaść, doprowadzić do nienawiści i wzgardy.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca poprawna, teza w pełni uargumentowana. Dobry styl wypowiedzi.

Etos miłości romantycznej w literaturze romantyzmu i dziełach literackich późniejszych epok. Omów problem na wybranych przykładach.

Ocena:
19/20
Teza: J. W. Goethego: „Czym jest dla naszego serca świat bez miłości! Czym jest latarnia magiczna bez światła!”

Ocena opisowa nauczyciela: Praca skupia się głównie na romantycznych utworach. Poprawna kompozycja i styl pracy.

Romantyczne koncepcje miłości. Odwołaj się do wybranych przykładów.

Ocena:
19/20
Teza: Uczucie miłości romantycznej występowało w wielu popularnych utworach literatury polskiej, jak i powszechnej.

Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja odwołuje się do popularnych utworów.

Różne modele miłości romantycznej w świetle utworów Mickiewicza, Słowackiego i Fredry

Ocena:
18/20
Teza: W romantyzmie obok wizerunków miłości tragicznej możemy znaleźć przykłady spełnionego uczucia.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat. Poprawny język wypowiedzi. Dobrze skonstruowany konspekt.

Romantyczna miłość i jej konsekwencje. Przedstaw na wybranych utworach

Ocena:
18/20
Teza: Epoką, której główny temat stanowiła miłość, był romantyzm. Obok wiary to właśnie „czucie” uznawano za najwyższą wartość.

Ocena opisowa nauczyciela: Praca interesująca, pokazująca różne odcienie romantycznej miłości. Poprawnie skonstruowany konspekt.