Literackie kreacje rycerza, żołnierza, spiskowca. Omów temat na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Realizacja motywu rycerza/żołnierza zależy od wyobraźni twórcy i opisania kilku podstawowych cech wojaka. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje wybrany temat. Poprawna bibliografia i ramowy plan prezentacji. | |
![]() | ||
Jak literatura różnych epok przedstawia postać rycerza, wojownika, żołnierza? Analizując wybrane utwory, omów wzory heroicznych postaw oraz funkcję, jaką pełnią w tekście | ||
20/20 | Teza: W twórczości często odwoływano się do heroicznych czynów i przykładów niezwykłego męstwa. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w sposób kompletny realizuje temat. Konsekwentna logika wywodu. | |
![]() | ||
Motyw żołnierza-tułacza, żołnierza-powstańca w literaturze polskiej. Przedstaw temat, odwołując się do utworów z różnych epok | ||
20/20 | Teza: Prozatorskie i poetyckie przykłady żołnierzy świadczą najczęściej o niezłomności i patriotyzmie walczących, a także dokumentują trudne karty z polskiej historii. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja konkretna i poprawna. | |
![]() | ||
Heros, wojownik, rycerz, żołnierz... Omów sposoby kreacji bohatera. Wykorzystaj wybrany materiał literacki | ||
20/20 | Teza: Ciągłość kreacji walczącego i poświęcającego się bohatera w literaturze.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca oparta na przemyślanej i spójnej koncepcji. W pełni realizuje temat. | |
![]() | ||
Żołnierz, powstaniec, konspirator. Bohaterowie literatury doby zaborów. Przedstaw na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Popularność kreacji walczących bohaterów w epoce romantyzmu, pozytywizmu i Młodej Polski. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja zawiera bogate portrety wojowników o niepodległość Polski. Poprawny konspekt pracy. | |
![]() | ||
Wizerunek żołnierza. Omów i porównaj różnorodne ujęcie motywu na przykładzie wybranych dzieł literackich i filmowych | ||
20/20 | Teza: Kreacje bohaterów walczących w imieniu swej ojczyzny, gotowych oddać za nią życie. Ocena opisowa nauczyciela: Prezentacja oparta na ciekawych przykładach, pokazuje jak kreowano postaci żołnierzy w różnych epokach. | |
![]() | ||