Outsiderzy, odmieńcy, indywidualiści jako bohaterowie literaccy. Rozwiń temat na wybranych przykładach | ||
20/20 | Teza: Losy niezwykłych postaci literackich, które wyróżniały się na tle innych bohaterów. Ocena opisowa nauczyciela: Praca przemyślana, w pełni uzasadniona została teza. | |
![]() | ||
Idealiści i marzyciele w literaturze polskiej. Przedstaw i scharakteryzuj sposoby kreowania takich bohaterów w utworach z różnych epok | ||
20/20 | Teza: Przedstawienie i scharakteryzowanie sposobów kreowania idealistów i marzycieli w literaturze polskiej. Ocena opisowa nauczyciela: Dojrzała praca, konsekwentnie realizująca temat. | |
![]() | ||
Inny, obcy, odmieniec. Scharakteryzuj wybrane postacie literackie z różnych epok | ||
20/20 | Teza: Sylwetki wyjątkowych i inspirujących, choć niezrozumianych przez otoczenie odmieńców. Ocena opisowa nauczyciela: Praca ciekawa, przemyślana, traktująca problem szeroko. | |
![]() | ||
Marzyciele i ich dramaty niespełnione. Omów problem na podstawie wybranych utworów literackich. | ||
20/20 | Teza: Każdy człowiek ma w sobie jakąś część marzyciela, każdy czegoś pragnie, do czegoś dąży, lecz nie każdy do końca wie, jakie konsekwencje przyniesie poświęcenie dla realizacji marzeń. Ocena opisowa nauczyciela: Poprawny dobór postaci. Dobrze dobrane argumenty realizujące temat. | |
![]() | ||
Społecznik a indywidualista. Wykaż różnice na podstawie wybranych lektur | ||
20/20 | Teza: Podstawowe różnice, które dzielą postawy społecznikowskie i indywidualistyczne.
Ocena opisowa nauczyciela: Praca w pełni realizuje temat pokazując złożoność problemu. | |
![]() | ||
Literackie portrety idealistów. Przedstaw na wybranych utworach z literatury polskiej | ||
19/20 | Teza: Z donkiszoterią spotykamy się zarówno w życiu jak i w literaturze. W niektórych epokach literackich, w których ważne były marzenia, działanie, walka, zyskały one szczególną popularność. Ocena opisowa nauczyciela: Praca w ciekawy sposób, odnosząc się do postaci Don Kichota, opisuje polskich idealistów. Poprawny konspekt. | |
![]() | ||
Motyw Ikara w literaturze i sztuce. Przedstaw na wybranych przykładach | ||
19/20 | Teza: Mimo upływu tysiącleci motyw ikaryjski nie stracił na znaczeniu, wciąż wielu artystów stara się interpretować go na swój własny sposób. Ocena opisowa nauczyciela: Rozległa literatura przedmiotu i podmiotu. Skrótowy plan. Ciekawa, dynamiczna praca. Drobne potknięcia językowe. | |
![]() | ||
Czy wierność ideałom jest w ogóle możliwa? Odpowiedz na pytanie, wykorzystując moralne dylematy bohaterów literackich | ||
19/20 | Teza: Próba odpowiedzi na pytanie – czy idealizm jest możliwy. Ocena opisowa nauczyciela: Praca konkretna i na temat. W pełni odpowiada na pytanie zawarte w tezie. | |
![]() | ||
Idealiści i marzyciele - sposoby ich kreacji w literaturze polskiej różnych epok | ||
18/20 | Teza: W różnych epokach techniki i sposoby kreowania bohaterów były do siebie podobne. Ocena opisowa nauczyciela: Praca przeciętna. Zawiera opracowanie dobrze dobranych literackich przykładów. | |
![]() | ||
Marzenia a rzeczywistość. Przedstaw zagadnienie na przykładzie wybranych przykładów literackich | ||
18/20 | Teza: Marzenia i rzeczywistość to dwie strefy trudne do pogodzenia. Ocena opisowa nauczyciela: Praca odwołuje się do toposu Ikara. Zarówno teza, jak i argumenty skonstruowane zostały poprawnie. | |
![]() | ||